The Ambassador
BA Political Science and Public Administration, National and Kapodistrian University of Athens MSc Business and Economy of Contemporary China, University of Nottingham Job: Import-export business, European Union, Turkey, China, Malaysia, Australia Languages: Greek, English, Mandarin Chinese, Spanish, Turkish


4568
1
 
, 23 2014
03:32

            Καθς φανεται οι κ.κ Σαμαρς-Βενιζλος δε μαζεουν τα κουκι που χρειζονται για την εκλογ Προδρου Δημοκρατας παρ το διγγελμα του πρωθυπουργο. Πρα απ την κπληξη που προκαλε η ρνηση συνανεσης των 2 κομμτων οι βουλευτς των οποων μπορον να καθορσουν την εκλογ ΠτΔ, τοι ΔΗΜΑΡ και ΑΝΕΛ, με τη μεν πρτη να εναι εξαφανισμνη δημοσκοπικ και τους δετερους να ρισκρουν  την εσοδ τους στην επμενη Βουλ, πρπει να αρχσουμε να μιλμε για την επμενη μρα που κατ πσα πιθαντητα θα φρει τον Σριζα στην εξουσα. Προφανς επιδωξη του Σριζα εναι η αυτοδυναμα απ την οποα δεχνει να απχει, οπτε θα χρειαστε να αναζητσει συνεργασες. Υποθτοντας τι τις βρσκει και σχηματζει κυβρνηση μχρι τις 10-15 Φεβρουαρου, χει μπροστ του 2 εβδομδες ες τη λξη της δμηνης παρτασης. Τι ευελπιστε να πετχει μσα σε να τσο σντομο χρονικ διστημα? Γιατ να διευκολνουν οι Ευρωπαοι τον κ. Τσπρα δνοντς του περισστερη πστωση χρνου και να μη του βλουν το μαχαρι στο λαιμ για να εκμαιεσουν τη συνανεσ του στη συνχιση του μνημονου? Ευρωπαοι αξιωματοχοι χουν δηλσει σε λους τους τνους τι προτιμον να συνεχσουν να συνδιαλγονται με ‘γνριμα πρσωπα’, που σημανει τι δε θα θελαν να δουν τον κ. Τσπρα πρωθυπουργ.

           Εφσον μως εκλεγε, θα εναι ο νμιμος εκπρσωπος του ελληνικο λαο και θλοντας και μη θα πρπει να συνεννοηθον μαζ του. Δεδομνης της κατστασης που επικρατε σε λλες χρες της Ευρπης, πως στην Ισπανα που το Podemos επελανει δημοσκοπικ, εναι ασφαλς να υποθσουμε τι οι Βρυξλλες δε θα θελαν να δσουν στο Σριζα μα επικοινωνιακ επιτυχα που θα μποροσε να προκαλσει ευρωπακ ντμινο εναντον του status quo. Με βση αυτ αλλ και το γεγονς πως αρνθηκαν να βοηθσουν ακμα και τον ‘δικ τους’ κ. Σαμαρ, σε τι μπορε να ελπζει ο κ. Τσπρας? Γιατ να δσουν το πολυπθητο κορεμα στον κ. Τσπρα? Ελογο εναι τι εν η Ελλδα καταφρει να κουρψει το χρος της, δημιουργεται να προηγομενο που θα δσει πτημα σε λλες υπερχρεωμνες χρες να ζητσουν ανλογη μεταχεριση. Και αν τα ποσ που αφορον την Ελλδα εναι μικρ, αυτ της Ισπανας και κυρως της Ιταλας εναι απλς αδνατον να καλυφθον ακμα και απ την δια τη Γερμανα.

            σον αφορ το σκσιμο του μνημονου και διαπραγμτευση της δανειακς σμβασης, καλ εναι να καταλβουν λοι τι αυτ τα 2 πνε πακτο. Δε μπορες να παρνεις τα λεφτ και να σκζεις τα μνημνια. Αυτ λλωστε ρητ αναφρεται και στην δια τη δανειακ σμβαση. Τα περ αξησης μισθν και συντξεων, εναι απορας ξιον με τι λεφτ θα μπορσει ο Σριζα να τα παρχει. Το βασικτερο ερτημα λων παρ’ λα αυτ εναι τι θα κνει ο Σριζα με τις λξεις ομολγων αξας 22 δις μσα στο 2015. Οι λσεις εναι 3. Πρτον, να δανειστε απ τις αγορς, εκ των πραγμτων αδνατο με τα τωριν επιτκια που μλλον θα προυν την ανιοσα σε περπτωση νκης Σριζα. Δετερον να συνψει διακρατικ συμφωνα, ρα μνημνιο γιατ λεφτ χωρς ρους δε δνει κανες. Τρτον, να κηρξει στση πληρωμν και να οδηγηθομε σε πτχευση. Θεωρντας δεδομνο τι οι ‘τρελο’ της Αριστερς Πλατφρμας δεν καταφρουν να επιβλλουν τις θσεις τους, η μοναδικ ρεαλιστικ λση, τουλχιστον βραχυπρθεσμα εναι η συνχιση του μνημονου.

            Προφανς λοιπν το ‘στρογγλεμα’ των θσεων του Σριζα σο πλησιζουν οι εκλογς εναι απολτως συνυφασμνο με τη σκληρ πραγματικτητα που θα κληθον να αντιμετωπσουν τα στελχη του. Η ‘στροφ στο ρεαλισμ’ δεν εναι τποτα λλο απ μια επικ Συριζο-κωλοτομπα αντστοιχη του κ. Σαμαρ το 2012.

Login Capital.gr
9

 
605
, 22 2014
00:02

           Τις τελευταες μρες χουμε γνει μρτυρες ενς απστευτου σου στις τηλεορσεις, τα ραδιφωνα και τα ειδησεογραφικ sites. Αππειρες δωροδοκας, αποστασες, ‘μαρο’ πολιτικ χρμα, τραπεζτες, βουλευτς, ο αρχηγς της αξιωματικς αντιπολτευσης και ακμα και ο διος ο πρωθυπουργς εναι μπλεγμνοι σε να γατανκι αφορμ του οποου φυσικ αποτελε η εκλογ του Προδρου της Δημοκρατας. Η ανωτρω πρταση απ μνη της δεχνει την κατντια του ελληνικο πολιτικο συστματος. Σημαντικτερο μως εναι να τονσουμε το τερστιο θεσμικ λλειμμα της χρας μας αλλ και τις ευθνες του κθε υπυθυνου ψηφοφρου με τη ψφο του οποου ο Χακλης βρσκεται στη Βουλ και τη στριξη του οποου αποζητον λοι οι βουλευτς για την επανεκλογ τους.

            Η παροσα Βουλ εναι μακρν η χειρτερη που χει υπρξει μεταπολιτευτικ που αποδεικνεται χι μνο απ τη παρουσα των ναζ στα δραν της αλλ απ την ποιτητα των ανθρπων που χουν λβει νομιμοποηση να μιλνε εξ’ ονματος του ελληνικο λαο. Η χρα μας, ντας και πλι στο μτι του κυκλνα της ευρωπακς κρσης αλλ με πολ χειρτερα ‘χαρτι’ να παξει, φανεται να αδυνατε να φτσει σε να minimum πολιτικ consensus. Εν το 2014 δεν εναι 2012 και η απειλ του ντμινο κατρρευσης της Ευρωζνης λγω Ελλδας, χει τουλχιστον μειωθε κατακρυφα αν χι εξαλειφθε εντελς, οι πολιτικς δυνμεις της χρας χι μνο δε μπορον να συννενοηθον στω για τα βασικ αλλ χουν φτσει στον πτο της εκτμησης του ελληνικο λαο.

            Η ΝΔ κι ο Σαμαρς πλαι ποτ αντιμνημονιακο, ανλαβαν την εξουσα και σον αφορ την πραγματικ οικονομα χουν καταφρει περπου μια τρπα στο νερ αφο τα ποια ‘πλεονσματα’ αφενς εναι πλασματικ μιας και το κρτος χει κυρξει στση πληρωμν προς την εσωτερικ αγορ και αφετρου δεν εναι βισιμα αφο χουν προλθει απ υπρτατου βαθμο φορομπηχτικ πολιτικ. Η καμπλη Λαφρ μλλον διαφεγει απ τα εκστοτε τζιμνια του ΥΠΟΙΚ και του Μεγρου Μαξμου. (Για σους δε γνωρζουν, η καμπλη Λαφρ δεχνει τι η αξηση των φρων πρα απ να ορισμνο σημεο λειτουργε αντιπαραγωγικ για την ντληση περαιτρω φορολογικν εσδων). Απ την λλη, η αξιωματικ αντιπολτευση, κατ τη τυφλ επιδωξη της εξουσας, γαα πυρ μιχθτω για τις συνπειες των λγων της προεκλογικ και των εξαγγελμενων πρξεων της σε περπτωση ανληψης της εξουσας.

            Εν λοιπν ο Χακλης ανακαλπτει δολοπλοκες και χρηματισμος, τα χαβνια διαγκωνζονται για το ποιος θα λακσει περισστερο, ποιος θα χαδψει τα περισστερα ‘δικ μας παιδι’ και ποιος θα υποσχεθε τις περισστερες παροχς που φυσικ προκπτουν απ το αμα που φτνει ο ιδιωτικς τομας σε αυτ τη χρα. Μια ενδιαφρουσα μτρηση δειξε τι το 18% των ψηφοφρων του Σριζα, δηλαδ το 5% του συνλου του εκλογικο σματος, ψηφζει Σριζα επειδ πιστεει πραγματικ τις ιδες και το πργραμμ του εν το υπλοιπο 82% λει τι ‘δε πει λλο με αυτ τη κυβρνηση’. Νομζω τι η μτρηση αυτ εναι ενδεικτικ της παταγδους αποτυχας της κυβρνησης αλλ και της προδιαγεγραμμνης αποτυχας της αξιωματικς αντιπολτευσης εφσον επιχειρσει να εφαρμσει λα σα κατ καιρος λει.

 
12
       e-mail
666
12
 
, 20 2014
19:09

            Το τι η Ελλδα εναι μια οικονομικ ανελεθερη χρα εναι οφθαλμοφανς. Για σους διατηρον ακμα τις αμφιβολες τους, υπρχουν και οι παγκσμιοι δεκτες κατταξης των χωρν με βση την οικονομικ τους ελευθερα. Στην εν λγω κατταξη λοιπν η χρα μας καταλαμβνει τη θση 119 σε σνολο 178 χωρν. Στα κακ να, το Τσιμπουτ μας πρασε φτος και βρσκεται στην 118η θση. Στα ....καλ να προπορευμαστε σταθερ του Μλι, του Μπαγκλαντς και του Σουρινμ.

            Τι σημανει μως οικονομικ ελευθερα? Ιδανικ, η οικονομικ ελευθερα θα πρεπε να εναι αναφαρετο θεμελιδες δικαωμα κθε ανθρπου να ελγχει και να χρησιμοποιε κατ το δοκον την εργασα του, την περιουσα του, το κεφλαι του. Σε μια οικονομικ ελεθερη κοινωνα, οι πολτες εναι ελεθεροι να εργζονται, να παργουν, να καταναλνουν και να επενδουν με ποιο τρπο εκενοι θλουν χωρς περιορισμος κρατικος παρεμβατισμος. Το κεφλαιο, η εργασα και τα αγαθ κυκλοφορον ελεθερα με βση τη ζτηση και τη προσφορ αλλ και τις προσωπικς επιλογς του κθε ανθρπου. Η μοναδικ ανεκτ παρμβαση του κρτους και της εκστοτε κυβρνησης εναι αυτ η οποα εξασφαλζει το πλασιο μσα στο οποο λοι εναι ελεθεροι να δρουν οικονομικ αυτοβολως χωρς να καταπατται η ελευθερα του οποιουδποτε λλου πολτη. Κυβερνητικο περιορισμο εξαναγκασμο ως προς τον τρπο με τον οποον ο πολτης δναται να διαθσει στην αγορ το προν του, το κεφλαιο του την εργασα του, εναι απολτως απαρδεκτοι και οδηγον στην οικονομικ ανελευθερα που βινουμε στην Ελλδα.

            Η οικονομικ ελευθερα μετρται κυρως με βση 4 βασικος ποιοτικος πυλνες οι οποοι εναι 1)το Κρτος Δικαου 2)η Περιορισμνη Κυβρνηση 3)η Ρυθμιστικ Αποδοτικτητα και 4)Ανοικτς Αγορς. Εν εξετσουμε κθε να απ αυτος τους πυλνες ξεχωριστ, υκολα θα διαπιστσουμε τι η θση 119 δεν προκαλε εντπωση αλλ μλλον εναι απολτως ελογη.

            σον αφορ το Κρτος Δικαου το οποο εμπεριχει τα δικαιματα ιδιοκτησας και την ελευθερα απ τη διαφθορ, σγουρα οδηγομαστε στο συμπρασμα τι η χρα μας μλλον πρπει να εναι ουραγς στη συγκεκριμνη υποκατηγορα. Στην Ελλδα ο φρος μεταββασης ακιντου ανρχεται στο 10%, τλη εγγραφς 0.475%(+23% ΦΠΑ), συμβολαιογραφικ ξοδα 0.65-1%(+23% ΦΠΑ), νομικ ξοδα ες και 0.4-1%(+23% ΦΠΑ) και η χρωση των μεσιτικν γραφεων κυμανεται μετακ 1 και 2.5%. Εκτς αυτν, τα ακνητα στην εποχ του μνημονου φτασαν μχρι και να ‘δωρζονται’ με αντλλαγμα τη κλυψη των εξωφρενικν φρων ιδιοκτησας τπου ΕΝΦΙΑ. Σε μια φιλελεθερη κοινωνα η νμιμη αγορ ακιντου με δη φορολογηθντα ως εισδημα χρματα δε θα πρεπε να υπκειται σε καννος λλου εδους οικονομικ επιβρυνση. σον αφορ τη διαφθορ, μλλον η ποια κουβντα περιττυει μιας και τα σκνδαλα διαχρονικ δνουν και παρνουν εν τε και αν καταδικαστε κποιος, αυτς εναι πολιτικ πτμα τπου Τσοχατζπουλου.

            Ο δετερος δεκτης ελυθερης οικονομας εναι το μγεθος της κυβρνησης που μεταξ λλων περιλαμβνει ποσοτικ και ποιοτικ στοιχεα του Δημοσου και τη γενικ φορολογικ πολιτικ που ακολουθεται. Σε αυτ το δεκτη συμπεριλαμβνονται και οι κρατικς δαπνες. Στην Ελλδα πρβλημα προκαλε χι τσο ο αριθμς των Δημοσων Υπαλλλων-ο οποος τσι κι αλλις πρπει να μειωθε- αλλ η ποιτητα των υπηρεσιν, η γραφειοκρατα που κυριαρχε παντο, η μη ηλεκτρονικοποηση και η μη διασυνδεσιμτητα των υπηρεσιν του Δημοσου. Φυσικ, η εξασφαλισμνη χωρς αξιολγηση εργασα για τους υπαλλλους του Δημοσου, σγουρα δε δνει καννα κνητρο εκσυχρονισμο και αυτοβελτωσης. Η φορολογικ πολιτικ της Ελλδας εναι σως νας απ του σημαντικτερους λγους που βρισκμαστε στη τελευταα θση της λστας προσλκυσης επενδσεων παγκοσμως. Το προσωπικ εισδημα υπκειται σε εξωφρενικ φορολογα μχρι και 45%, ο εταιρικς φρος ανρχεται στο 26% + 10% σε περπτωση διανομς κερδν εν το σνολο των φορολογικν εσδων ως ποσοστ του ΑΕΠ εναι περπου στο 40% και το ΦΠΑ στο υψηλτατο 23%. Εκτς των λλων, οι εκστοτε κτατοι ‘κτατοι’ που μονιμοποιονται φροι, επιβαρνουν περαιτρω το κστος. σο για τις κρατικς δαπνες, δεν υπρχει καθορισμνο ιδανικ ποσοστ επ του ΑΕΠ και διαφρει απ χρα σε χρα, αλλ επιστημονικς ρευνες δεχνουν τι υπρχει μα αρνητικ συσχτιση μεταξ της συνολικς κρατικς δαπνης και της οικονομικς ανπτυξης. Οι υπερβολικς κρατικς δαπνες που προκαλον χρνια ελλεμματα του προπολογισμο και συσσρευση δημοσου χρους εναι να απ τους σοβαρτερους λγους πρκλησης φεσης. Ως υπενθμιση, το 2009 το πρωτογενς λλειμμα της Ελλδας ταν 36 δις που εναι ενδεικτικ του πως συσσωρεθηκε το χρος των 300+ δις ευρ.

            Η ρυθμιστικ αποδοτικτητα εμπεριχει την επιχειρηματικ ελευθερα, την εργασιακ ελευθερα και τη νομισματικ ελευθερα.  Στην επιχειρηματικ ελευθερα εξετζονται δεδομνα πως ο χρνος και το κστος ναρξης και κλεισματος μιας επιχερησης αλλ και ο αρθμς των αδειν που απαιτονται για να ξεκινσει να λειτουργε. Στην Ελλδα λγω της απστευτης γραφειοκρατας, χι μνο απαιτεται χρνος και κστος για την ναρξη της επιχερησης αλλ ο αποτυχν επιχειρηματας δε δναται να κλεσει την επιχερησ του, να ορθοποδσει οικονομικ και να ξαναπροσπαθσει. Η επιχειρηματικ αποτυχα στην Ελλδα δικεται με το προφανς αδιξοδο να υφσταται μιας και λεφτ που δεν υπρχουν, δε μπορον να εισπραχθον αλλ και με αποστρηση δετερης ευκαιρας στον επιχειρηματα που σως να τα καταφρει καλτερα και να προσφρει εργασα σε λλα ατμα επσης. Στα της εργασιακς ελευθερας τα πργματα εναι περπου αυταπδεικτα. Οι καττατοι μισθο καθορζονται απ την εκστοτε κυβρνηση η οποα δε λαμβνει υπ’ ψιν τις δυναττητες της αγορς αλλ τη πολιτικ εξαγγελα που θα της εξασφαλσει την επανεκλογ. Ας πομε για παρδειγμα τι με τα σημεριν δεδομνα, υπρχει νας μακροχρνια νεργος που ψχνει για δουλει. Αντστοιχα μα παραπουσα επιχερηση προσπαθε να επανακμψει. Οι 2 τους μπορε προφορικ να συμφωνσουν σε να μισθ 400 ευρ για 5 μρες χ 8 ρες/μρα. Αυτ φυσικ εναι παρνομο βσει ενς αυθαρετου νμου καταπτησης της προσωπικς ελευθερας διθεσης της εργασας του καθενς. Οι λσεις φυσικ σε ττοιες περιπτσεις εναι 2. Ετε θα τα συμφωνσουν ‘μαρα’ ρα ο μνος ζημιωμνος εναι το κρτος, ετε λγω νομικν κυρσεων δε θα συμφωνσουν με αποτλεσμα η εταιρεα να κλεσει λγω αδυναμας πληρωμς υψηλτερων μισθν και ο νεργος να παραμενει νεργος. Επσης, η αυστηρτητα του ωραρου εναι φσει αντθετη στην ελευθερα των δο μερν-εργοδτη και εργαζομνου- να καθορσουν τη μεταξ τους σχση. Για παρδειγμα νας εργοδτης κι νας εργαζμενος μπορε για οποιοδποτε λγο να θλουν να συνψουν μα συμφωνα βσει της οποας ο εργαζμενος θα δουλυει 4 ρες τη Δευτρα και 12 ρες την Τρτη κτι που φυσικ δεν επιτρπεται βσει νμου. Ακμα, η αδυναμα μαζικν απολσεων αποτελε εκ των προτρων αποτρεπτικ παργοντα για τον εκστοτε εν δυνμει επενδυτ. Τλος, υπρχει και η νομισματικ ελευθερα που εξετζεται με βση τον πληθωρισμ και τον λεγχο των τιμν. Ο πληθωρισμς ελγχεται απ την ΕΚΤ και η κυβρνηση μνο μμεσα μπορε να τον επηρεσει. σον αφορ μως τον λεγχο των τιμν, δεν υπρχει αμφιβολα τι χρησιμοποιεται κατα κρον για να προστατεσει τα συμφροντα διφορων κοινωνικν ομδων εις βρος φυσικ του καταναλωτ. Τρανταχτ παραδεγματα που ρχονται στο μυαλ εναι το προκαθορισμνο ποσοστ κρδους των φαρμακοποιν, η διατμηση στα βιβλα και εδ και λγους μνες η διατμηση ακμη και στο γλα.

            Στον τταρτο και τελευταο πυλνα της ανλυσης, αυτ των ανοικτν αγορν, δεδομνου τι πολλ επαγγλματα στην Ελλδα παραμνουν κλειστ χουν ‘ανοξει’ στα χαρτι και χι πραγματικ, νομοτελειακ η χρα μας κατατσσεται πολ χαμηλ. Δεν υπρχει ελευθερα επνδυσης στον τομα επιλογς του καθενς και η κυβρνηση θτει ανυπρβλητα εμπδια εισδου νων παιχτν σε πολλος κλδους προστατεοντας τσι αυτος που δη βρσκονται μσα στον κλδο απ τον ανταγωνισμ. Φυσικ, απ αυτ το αλισβερσι η μεν κυβρνηση κερδζει την ενοια του κλδου που προστατεει, οι μετχοντες στον κλδο υπερτιμολογον τις υπηρεσες τους προσφρουν κακς υπηρεσες και μοναδικς χαμνος εναι και πλι ο τελικς καταναλωτς αλλ και οι δυνητικο επιχειρηματες που θα θελαν να συμμετσχουν στον κλδο αυτ και να δημιουργσουν νες θσεις εργασας. Επιφαν παραδεγματα εναι ο κλδος των ταξ, των φορτηγν, των φαρμακοποιν, των ηλεκτρολγων-υδραυλικν κλπ. Επσης, η επιρρο των εκστοτε κυβερνσεων στην κατανομ των πιστσεων σε επιχειρηματις-κολλητος αλλ και η εμπλοκ της κυβρνησης στη δισωση των τραπεζν μσω μεσης κυριτητας, σγουρα δε βοηθον στην νοδο της Ελλδας στην εν λγω υποκατηγορα.

            Αναλοντας λοιπν την οικονομικ (αν)ελευθερα στην Ελλδα, δε φανεται τσο παρλογη η τελικ μας κατταξη στον Δεκτη Οικονομικς Ελευθερας του Heritage.org, που παρεπιπτντως σημανει τι κατχουμε την τελευταα θση στην Ευρπη. λλη μια θλιβερ πρωτι(απ το τλος) της Ελλδας.

 
10
       e-mail
519
1
 
, 20 2014
01:46

             Καπιταλισμς. Πρκειται σως για το πλον παρεξηγημνο οικονομικ σστημα. Διαχρονικ πολλο αρσκονται να εστιζουν στα πραγματικ κατασκευασμνα σφλματα παραλεψεις του. Ακμα περισστεροι στοχοποιον τον καπιταλισμ για οτιδποτε πει στραβ στην οικονομα χωρς να εμβαθνουν στις πραγματικς αιτες που οδηγον στην εκστοτε κρση. Αποτελε τον αποδιοπομπαο τργο σε κθε περπτωση που η αναζτηση ευθυνν στη λανθασμνη εφαρμογ των αρχν του καπιταλισμο, εναι too much για τη πολιτικ ηγεσα να αγγξει.

            Μαζ με τη Βιομηχανικ Επανσταση γινε μα πραγματικ κοινωνικ επανσταση. Οι πρην δολοι που αρκονταν σε μηδενικ ελχιστο εισδημα επιβωσης, μετατρπηκαν σε καταναλωτς την αγοραστικ δναμη των οποων εκ των πραγμτων αναγκστηκαν να σβονται και να υπακοουν οι επιχειρηματες. Ο καπιταλισμς δνει την ευκαιρα στον καθνα να πλουτσει εφσον βρει τον τρπο να καλψει μα περισστερες ανγκες των καταναλωτν με το χαμηλτερο κστος και την καλτερη ποιτητα. Στο σστημα αυτ, σο εκολα ο φτωχς γνεται πλοσιος, τσο εκολα ο πλοσιος γνεται φτωχς. Η μορα λων των επιχειρηματιν εναι στα χρια των καταναλωτν. Εναι να εδος καθημερινο δημοψηφσματος που οι καταναλωτς ορζουν ποιος πρπει να χει θση εξουσας σε να εργοστσιο σε να μαγαζ.

            Στην πραγματικτητα ο καπιταλισμς αποτελε να σστημα που εφσον εφαρμζεται στο σωστ πλασιο, συνδυζει την κοινωνικ δικαιοσνη, την ευημερα και την προδο. Στον καπιταλισμ, ο καταναλωτς εναι κυραρχος. Οι αγοραστικς επιλογς του, η αποστροφ του προς συγκεκριμνα προντα, η δυσαρσκεια του προς ορισμνες τιμς, η ρνηση του να δεχτε προντα με κακ value for money, ορζει τι θα παραχθε, σε τι ποστητα, με τι ποιτητα και σε ποια τιμ. Ουσιαστικ, ο καναλωτς εναι ο εντολας των επιχειρσεων να παρξουν αυτ ακριβς το προν που χει ανγκη. Γνεται ο απλυτος ελεγκτς των επιχειρσεων οι οποες εξαρτνται πλρως απ αυτν για την επιβωσ τους. Ο καπιταλισμς εναι κατ’ εξοχν το σστημα που απευθνεται στις μζες. Το μγεθος των επιχειρσεων, ο τζρος τους, η κερδοφορα τους και ο πλουτισμς των ιδιοκτητν και των στελεχν τους εξαρτται αποκλειστικ και μνο απ τη διθεση των καταναλωτν. Εφσον μια εταιρεα σταματσει να προσφρει ποιοτικ προντα σε ανταγωνιστικς τιμς, αυτομτως καταδικζεται απ τις διες τις μζες σε αφανισμ. Αμσως μλις κποιος ανταγωνιστς προσφρει το διο προν φθηντερα καλτερα, οι επιχειρσεις χνουν τη στριξη του καταναλωτ οπτε και το μσο πλουτισμο τους.

            Σε να υγις ανταγωνιστικ πλασιο χωρς κρατικς παρεμβσεις που στρεβλνουν την δια την ννοια του καπιταλισμο, υπρχει συνεχς προσπθεια βελτωσης των συνθηκν ζως των μαζν. Μσα απ τον ανταγωνισμ των εταιρεων να προσφρουν καλτερα προντα και υπηρεσες στις μζες, ο πλον ωφελημνος εναι ο διος ο καταναλωτς ο οποος φυσικ επιβραβεει την εταιρεα που του προσφρει αυτ που χρειζεται. ‘Ο καπιταλισμς αποπρολεταριοποιε τον ‘μσο νθρωπο’ και τον ανυψνει στην κοινωνικ θση του ‘αστο’ (Ludgwig Von Mises).

 
7
       e-mail
789
4
 
, 18 2014
10:59

           Ζομε στη χρα που μπκε πρτη στο μνημνιο και καθς φανεται θα εναι η τελευταα που θα φγει απ αυτ. Στη χρα που η πλειοψηφα των πολιτν δεν χει καταλβει τι η χρεοκοπα φερε το μνημνιο και χι το μνημνιο τη χρεοκοπα. Στη χρα που λοι ξορκζουν το μνημνιο χωρς να αντιλαμβνονται τι αποτελε απλ μια συμφωνα με τους θεσμικος μας εταρους σμφωνα με την οποα εκενοι θα χρηματοδοτον τις ποιες ανγκες μας με αντλλαγμα τις μεταρρυθμσεις που θα εγγυνται τη μη δημιουργα νων χρεν. Ουσιαστικ δηλαδ μας πληρνουν για να μετατρψουμε την οικονομα μας απ οικονομα που απομυζ πρους και καταναλνει ασστολα και πολ πνω απ τις δυναττητς της σε μια οικονομα που παργει και εξγει και καταναλνει αντιστοχως. Αυτ το πολ απλ δεχνουν να αδυνατον να μη θλουν να καταλβουν οι κυβερνσεις απ το 2010 και πολ περισστερο η μεζωνα και η ελσσονα αντιπολτευση.
            Τι εννοομε ‘μεταρρθμιση’? Η απλ ετυμολογα του ρου χωρς περαιτρω επεξγηση, δνει να απολτως υποκειμενικ συμπρασμα. Μεταρρθμιση λοιπν εναι το σνολο των αλλαγν σε να συγκεκριμνο τομα που στχο χουν την επλυση ενς περισστερων προβλημτων του τομα και την ερυθμη λειτουργα του. Εν λοιπν λοι διαγκωνζονται να αποδεξουν τι εναι υπρ των μεταρρυθμσεων, χωρς καν να εξηγον τι εννοον με τον ρο, η πραγματικτητα εναι τι με την ννοια την οποα θα πρεπε να συζητμε τις ποιες μεταρρυθμσεις, η χρα εναι εγκλωβισμνη μεταξ των ψευδομεταρρυθμιστν της κυβρνησης και των αντιμεταρρυθμιστν της αντιπολτευσης. Ας προυμε το παρδειγμα των συντξεων. Κατ τη μεταπολτευση, οι συνταξιοχοι ελμβαναν τη σνταξ τους χι με βση το κεφαλαιοποιητικ σστημα αλλ με βση το διανεμητικ. Η διαφορ μεταξ των 2 γκειται στο τι στο πρτο, το συνολικ κεφλαιο βσει του οποου υπολογζεται η σνταξη δημιουργεται απ τις ποιες εισφορς χει καταβλει ο συνταξιοχος συν την ποια απδοση απ τκους κατθεσης επνδυσης χει γνει απ τον φορα του εν στο δετερο σστημα το κρτος φορολογε-ασφαλιστικς εισφορς- τους εργαζομνους και τους εργοδτες τους για να καταβλει τις συντξεις. Ουσιαστικ δηλαδ οι ασφαλιστικς εισφορς του εργαζμενου-εργοδτη δε συσσωρεονται για τον διο τον εργαζμενο αλλ δαπαννται για να καλψουν τις συνταξεις των εκστοτε συνταξιοχων. Αυτ το σστημα το οποο εμπεριχει την ννοια της αλληλεγγης των γενεν, εναι προφανς τι μπορε να λειτουργε ομαλ χωρς να θγονται τα συμφροντα εκατρωθεν μνο εφσον ο εργαζμενος πληθυσμς εναι σημαντικ μεγαλτερος του συνταξιοδοτημνου πληθυσμο στε να συνεχζεται η αναδιανομ αυτ απρσκοπτα. Η βιωσιμτητα του συστματος χει οριστε απ κποιους σε 4 εργαζομνους προς 1 συνταξιοχο. Δεδομνου τι η Ελλδα χρεοκπησε, η αναλογα αυτ χει καταρρεσει και χει φτσει πριξ του 1 εργαζομνου-1 συνταξιοχου. Οι λσεις λοιπν εναι 2. Η μα λση εναι να συνεχιστε το διανεμητικ σστημα που προφανς θα φρει, πως και χει κνει δη, συνεχες μεισεις συντξεων γιατ πολ απλ δεν υπρχουν τα κεφλαια να καλυφθον οι ανγκες. Η δετερη λση εναι να γνει μια πραγματικ μεταρρθμιση που θα καταστσει το ασφαλιστικ βισιμο. Ως πραγματικ μεταρρθμιση θα μποροσε να θεωρηθε μια συμφωνα με τους εταρους για χρηματοδτηση των ελλειμμτων των ταμεων με απτερο σκοπ τη μετβαση σε να κεφαλαιοποιητικ σστημα. Στην Ελλδα λοιπν, η συζτηση για τον πυρνα του προβλματος του ασφαλιστικο εναι εκτς ατζντας και οι διαξιφισμο μεταξ κυβρνησης-αντιπολτευσης αναλσκονται μνο μεταξ λακιστικν κορνων.
            Η μεν κυβρνηση, με τη γνωστ χρση των Greek Statistics και για να ‘πισει’ το στχο των απολσεων απ το Δημσιο, συνταξιοδτησε σους της επτρεπαν να δηλσει τι οι υπλληλοι του Δημοσου μειθηκαν. Δηλαδ, η δθεν μεταρρθμιση του Δημοσου τομα, εκτς του τι λανθασμνα περιορστηκε μνο σε ποσοτικ και χι και σε ποιοτικ πως θα πρεπε, κανε τα πργματα χειρτερα απ πριν και ο λγος εναι απλς. Αυτο στους οποους δθηκαν κνητρα να συνταξιοδοτηθον, τις περισστερες φορς πρωρα, ταν εργαζμενοι οι οποοι κατβαλαν ασφαλιστικς εισφορς που πως αναλθηκε πιο πνω, κλυπταν τις συντξεις των απομχων. Τρα που συνταξιοδοτθηκαν και οι διοι, χι μνο σταμτησαν να καταβλουν εισφορς αλλ χουν λαμβνειν και σνταξη οι διοι. Απ την λλη, η αξιωματικ αντιπολτευση, υποσχμενη κι αυτ ‘μεταρρθμιση’, δηλνει δεξι κι αριστερ τι θα αυξσει τις συντξεις με πρους που μλλον φυτρνουν σε λεφτδεντρα, αποσκοπντας σε αξηση της κατανλωσης οπτε και του ΑΕΠ.
            Η τραγωδα της Ελλδας εναι ο εγκλωβισμς της μεταξ αυτν που προσποιονται τι προσπαθον να μεταρρυθμσουν προς τη σωστ κατεθυνση κποια πργματα και αυτν που ανοιχτ δηλνουν τι αντιτθενται στην ποια μεταρρθμιση. Ας ελπσουμε η τραγωδα αυτ να μην περιλαμβνει Ιφιγνεια...

 
14
       e-mail
1 212>